تکنیک ساده برای نوشتن پست های باارزش

یکی از دغدغه های هر کسی که وارد عرصه تولید محتوا میشود تصمیم گیری در مورد انتخاب موضوع مورد توجه مخاطبان است. در این جا می خواهم یک راه برای برون رفت از این سرگردانی ارائه دهم. 

یک فایل ورد باز کنید و یا روی یک کاغذ لیستی از تمام موضوعاتی را تهیه کنید که می توانید در آن قلمرو به دیگران کمک کنید تا از عهده انجام کاری برآیند.

برای نمونه لیست من بصورت زیر شده است:

  • چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟
  • چه راهی برای درک بهتر مباحث مربوط به حد و مشتق وجود دارد؟
  • چه طور میتوان یک الگوریتم جدید برای یک مساله طراحی کرد؟
  • چطور می توان یک مقدمه برای یک مقاله نوشت؟
  • چطور می توان یک روش را ارزیابی کرد؟

بعد از تهیه این لیست، شما مجموعه ای از گزینه ها در اختیار دارید که نقشه ای از توانایی های شما را بصورت آشکار نمایش می دهد. اگر یکی از این گزینه ها در شما اشتیاق نوشتن ایجاد کرد که به راحتی می توانید همان موضوع را برای شروع انتخاب کنید. در غیر اینصورت پیشنهاد من این است که یک فایل ورد باز کنید و زیر هر آیتمی که نوشته اید  در پنج سطر آن موضوع را بیشتر توضیح دهید که منظور شما چیست؟

به عنوان مثال من همان موضوع” چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم” را انتخاب کرده ام و این موضوع را بیشتر توضیح می دهم. مثل این می ماند که به مشتری خود بگویید چه خدماتی به شما ارائه خواهد شد:

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم:

من می خواهم به افرادی که تازه می خواهند برنامه نویسی را شروع کنند از تجربیات خود و کتابهایی که مطالعه کرده ام، یک نگرشی بدهم که شروع برنامه نویسی با لذت و جذابیت همراه باشد. بیشتر وقتها در شروع با ذهنیت و انتظارات غلط کار برنامه نویسی برای خیلی ها دشوار می نماید. همین باعث سرخوردگی و ناامیدی خیلی ها شده است. در بسیاری از کتابهای معتبر آموزش زبان برنامه نویسی تنها روی تکنیک های برنامه نویسی متمرکز هستند و از ایجاد مدل ذهنی کارا و یا استراتژی یادگیری غفلت کرده اند. لذا تعداد زیادی از دانشجویان و یا افراد علاقمند در همان ابتدای راه یادگیری انگیزه خود را برای ادامه مسیر  از دست می دهند و به خودشان می گویند که برنامه نویسی کار من نیست، بهتر است به سراغ کار دیگری بروم. در صورتی که با داشتن مدل ذهنی واقعی و انجام یکسری تمرین های با استراتژی اثربخش می توانستند به سطح برنامه نویس حرفه ای در حوزه های متنوع در کسب و کار امروز برسند و متاسفانه این فرصت از دست آنها می رود. ……

با این توضیحات می توان فهمید که شما چقدر آمادگی تولید محتوا در این حوزه را دارید. هر چقدر توضیحات و برنامه بیشتر و ریزتری ارائه دهید بیانگر توانایی و استعداد شما در تولید محتوا در این حوزه است.

امیدوارم با این تکنیک ساده بتوانید استراتژی محتوای وبلاگ و یا سازمان خود را راحتتر از قبل راه اندازی کنید. 

اگر ایده یا روش دیگری در این زمینه دارید، بسیار خوشحال می شوم آنرا با من هم در میان بگذارید تا در پست های بعدی بیشتر در مورد آن بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *